zaterdag 22 mei 2010

Dát is irritant!

Een tijdje terug was ik bij de huisarts vanwege gigajeuk in mijn oor.
Een tijdje terug moet je rekenen als een halfjaar geleden hoor.
Maar de dame die mij behandelde, of mijn oor bekeek et is maar hoe je het ziet, die vertelde me dat de irritatie (nee jeuk!) kwam doordat ik mijn oren schoonmaak met een wattenstaafje. Dan is de huid geïrriteerd en gooi daar een schimmeltje op en voila dan heb je (hehe) jeuk!
Dus haar advies (nu ja dringend verzoek) was om niet meer met een wattenstaafje in mijn oor te komen en 2 weken wat in mijn oor te druppelen. Dat druppelen hielp, maar de jeuk bleef. Want ik heb een grote aanmaak van oorsmeer én een bochtige gehoorgang. Dat eerste is volgens die dame alleen maar goed, maar ja waar laat je het spul he...
En als ik dus gedouched heb gaat die oorsmeer een beetje los van de huid en dat kriebelt! Waardoor ik heel veel zelfbeheersing nodig heb om niet toch dat wattestaafje in mijn oor te proppen....
Maar goed, om weer even terug te komen op wat ik zeggen wilde.
Nu heb ik dus de afgelopen jaren mijzelf aangeleerd om elke dag na het douchen met een wattenstaafje mijn oor schoon te maken. Dit voorkwam dat ik ieder half jaar naar de huisarts kon om mijn oren te laten uitspuiten ivm klonten oorsmeer die bleven hangen.
En omdat madam(e) gezegd had dat ik dat niet meer mocht doen heb ik dat het afgelopen halfjaar (bijna) niet meer gedaan. Toch best goed dat ik mijzelf heb kunnen beheersen toch? Anyway, als gevolg heb ik nu dus weer een giga klont oorsmeer die dankzij mijn heerlijke bad in Parijs dus tegen mijn trommelvlies is komen te zitten. zucht... dat is niet alleen irritant, ik wordt er doof van en het doet ZEER!

Ik ga die druppels maar vast opzoeken, een druppelaar pakken en wat zonnebloem olie in mijn oor laten lopen. Dan kan ik over een week weer ouderwets mijn oren laten uitspuiten en helaas voor die dame, ga ik toch maar weer over op mijn eigen(wijze) methode met dat wattenstaafje. De geïrriteerde gehoorgang neem ik dan maar voor lief....

Geen opmerkingen: