zondag 20 juni 2010

Voorlezen

Ja écht, sinds vandaag is het échte voorlezen begonnen.
Wat bedoel je daar dan mee?
Nou, gewoon, lezen tot Hannah in slaap valt ;)
Ze was wat onrustig vanavond. Waarschijnlijk omdat het vaderdag is en we dat bij opa en oma gevierd hebben. Drukke dag, leuke dingen gedaan en ook stoute dingen (oho).
Ze wilde niet slapen, ze wilde lese! Maar dan mocht ik niet weg gaan natuurlijk (hoe kom je dr op)
Toen kwam ik op het lumineuze idee om vóór te lezen.
Hannah gesommeerd in bed te gaan lezen, die dacht onraad te ruiken en begon al bijna te snikken. Nee, lese.. kwam er met een piepstemmetje uit.
Ja, mama gaat lezen en Hannah gaat in bed liggen.
Argwanend keek ze me aan over de rand van de dekens.
Tot ik begon met voorlezen. Ze ontspande, draaide nog wat in bed, zocht een lekker plekje en trok de dekens zó dat ik haar ogen niet kon zien.
Ik besloot het verhaal uit te lezen (tenslotte kan ik mij Pluk van de Petteflet niet zo goed herinneren als Jip en Janneke) want ik vond het ook wel leuk.
En inderdaad, had het voorlezen het gewenste effect.
Eens kijken of ze morgen weer voorgelezen 'wil' worden, ik vond het zó spannend! =)

2 opmerkingen:

joepie zei

Leuk he, voorlezen. Kom je gewoon weer terug in je kindertijd.....

Joke Vermanen zei

Heerlijk, kan ik ook eens ongegeneerd genieten van een kinderboek =)