maandag 20 december 2010

Van binnen en van buiten

Van binnen en van buiten is een groot verschil.
Ben ik van binnen onrustig, van buiten zie je niks aan mij.
Van binnen zit iets wat eruit moet, maar van buiten houd ik me rustig.
Ik ben van binnen moe van alle emoties, van buiten probeer ik te lachen en blij te zijn.
Ik ben moe van het wachten op iets waar ik naar verlang, moe van alle uitstel moe van alles wat het tegenhoud.
Ik verlang naar een antwoord, het weten wat het wordt. En ja of een nee dát is wat ik wil.
Want een antwoord geeft mij de kans om te verwerken wat ik meemaak, een antwoord stopt de achtbaan aan emoties waar ik nu inzit.
Ik wil aan de noodrem trekken maar die is er niet, ik moet door tegen mijn wil in.
Maar ik wil eruit!

Ik voel me rot, herken mezelf niet meer in hoe ik reageer, ik kan kattig en vreselijk sjaggo zijn. Thuis, dat is binnen, maar van buiten, tegen anderen? Ik wil mijn masker af doen en even flink gillen, huilen. Maar ik kan het niet. Want zo zit ik niet in elkaar.

Help?

Geen opmerkingen: