vrijdag 29 april 2011

Even een pauze

Ja een pauze van het eea wat ik op de pc doe.
Nu had ik een tijd terug facebook al opgezegd en nog eerder hyves ook al.
Nu heb ik vanaf gisteren een pauze ingelast van mijn meestgelezen forum en nu moet ik zeggen dat ik rustiger in mijn hoofd ben (op de migraine van vanmorgen na dan) maar moet nog wel even wennen dat ik nu dus niet even nog kan kijken wat die of die gezegd heeft zeg maar.... Iets van afkickverschijnselen toch?

Ja over die migraine, voor het eerst in ik denk 5 jaar dat ik weer een hele morgen met hoofdpijn heb gezeten. Op zich valt de pijn wel mee, is vergelijkbaar met een voorhoofdsholteontsteking oid. Maar ik zie dan ook slecht en vanmorgen was ik er ook wel misselijk bij.
Ik heb dan (eigen diagnose) migraine met een aura. Ik zag vanmorgen dus eerst een vlek op mijn netvlies die langzaam wegtrok en patsboem daar was de hoofdpijn.
Omdat ik misselijk werd zodra ik opstond ben ik blijven zitten en heb ik maar de livestream aangezet van de bruilof van William en Kate.
Heb ik die ook weer gezien ;)

Ik heb nog ff zitten googelen en het zou dus kunnen komen dat die migraine komt door mijn wisselende hormoonspiegel. Tja dat heb je als je weer een normale cyclus hebt. En nu ik er over nadenk zou het daar best mee te maken kunnen hebben want de laatste normale cyclus was van voor de eerste medische overgang en die begon eind 2006 en ja dat was ook 5 jaar geleden. Maar toen had ik het ├ęcht van de stress. En natuurlijk ben ik tussentijds ook wel weer gewoon ongesteld geworden maar na de bevalling van Hannah had ik een cyclus tussen de 21 en 34 dagen, niet echt normaal te noemen dus.

Naja, al die zelfdiagnoses zijn ook niet goed voor je gemoedsrust. Dus ik neem nog een paracetamolletje en ga lekker naar bed.
Truste allemaal!

2 opmerkingen:

de Ruijter zei

Nou meid succes met je pauze...hopelijk is je migraine weer over. Maar weet je nog waar je vader het van had?

Joke Vermanen zei

Ja, dat weet ik nog daarom vind ik het ook zo raar omdat ik juist aan het stoppen ben met melk (hier en daar per ongeluk nog melkdingen nemen....)