zaterdag 30 april 2011

Kom van dat dak af!

Riep ik vanmorgen tegen Winnie...
Vanmorgen kwam Hannah om kwart voor zeven even de kamer binnen.
Maar het is zaterdag en dan slaap ik graag uit dus weer terug naar bed gestuurd.
Vervolgens kon ik niet slapen van de kraaien die ergens in de buurt herrie maakten. Dus het raam dichtgedaan en terwijl ik dat deed vroeg ik me nog af waar of ze wel niet zaten, want het geluid kwam niet van voren waar de bomen staan.
Maar ja, ik was nét wakker en nadenken gaat dan nog niet zo goed.
Om 8 uur werden we gewekt door de deurbel. De buurvrouw stond op de stoep. Ze stond buiten een sigaretje te roken en zag dat Winnie op het dak zat en dat de kraaien hem aanvielen... (wist ik meteen dat die herrie dus van het dak kwam)
Ik als een speer naar boven gerend met het keukentrapje en door het zolderraam geprobeerd hem te overtuigen naar beneden te komen. Dat werkte niet.
Vervolgens heeft Freddy de lange ladder uit de schuur gehaald waardoor ik zeker voor de helft uit het dakraam stak maar nog vond Winnie mij niet overtuigend genoeg. Hij durfde zich niet in mijn armen te laten zakken.
Toen heb ik de knijpermand geleegd op zolder en die voor hem gehouden en dat werkte zowaar, het leek wel of hij nu niet kon zien hoever hij nog naar beneden kon vallen en dat hij daardoor wel durfde.
Halverwege wilde hij eigenlijk weer naar boven krabbelen maar toen kon ik hem in zijn nekvel grijpen...
Gelukkig maar want ik begon het aardig koud te krijgen in mijn nachtjapon....

Hij heeft er volgens mij niks aan overgehouden. Behalve misschien een deuk in zijn ego en hopelijk een wijze les geleerd.

2 opmerkingen:

de Ruijter zei

Ik hoop inderdaad dat hij nu de volgende keer denkt: ooooooohw nee die het dak op!

Joke Vermanen zei

Laten we het hopen, voorlopig heeft hij een avondklok van 8 uur, na die tijd mag hij niet meer naar buiten ;)