woensdag 20 april 2011

Mijn eerste perdiode van dit jaar.

En hopelijk ook mijn laatste ;)
Sinds eind maart geloof ik heb ik via de temperatuurmethode in de gaten gehouden of mijn cyclus weer op gang kwam. En ja hoor daar was hij de eerste ovulatie en gevolgd door de eerste menstruatie die gisteren begonnen is.
Dat je daar 'blij' mee kan zijn zeg...
En nu ja blij blij, eigenlijk had ik hem voor willen zijn maar ach over 2 weekjes opnieuw proberen en dan weer wachten he.

Vandaag nog naar de gyn geweest voor controle na de ok. Of de injecties zijn uitgewerkt, ja hoor meneer ik ben gisteren ongesteld geworden. Nou dat is mooi ;)
De buikpijn die ik sinds de ovulatie heb gevoeld kan ook gewoon van de PMS zijn want tja daar heb ik ook last van. Kan trouwens verlicht worden dmv pillen met B6, maar bijna alle pillen met een vitamine B erin krijg ik maagklachten van dus....
Ik heb even uitgelegd hoe lastig het voor ons was, de afgelopen periode. En dat wij besloten hebben dat we niet meer voor Lucrin willen gaan. En hij kon het wel begrijpen.
Vervolgens nog even gevraagd of het op een bepaald punt zin heeft om bijvoorbeeld mijn eileiders dicht te maken om te voorkomen dat er nog baarmoederslijmvlies in mijn buikholte komt. En het zou kunnen werken en dan nog is de vraag in hoe grote mate.

Maar je hebt dus twee soorten Endometriose. De ene is dat het baarmoederslijmvlies inderdaad via de eileiders in de buikholte komt. Daar zou het effectief tegen kunnen zijn. Ware het niet dat het bijna onmogelijk is om operatief álle endometriosehaarden uit de buikholte te halen. Dus het zal op de een of andere manier wel blijven 'broeien' zij het langzamer.
De andere soort is dat er cellen in je buikholte zich omvormen tot baarmoederslijmvliescellen en daardoor endometriosehaarden veroorzaken. Dan heeft het dus geen zin om de eileiders dicht te maken want de endometriose blijft zich vormen iedere menstruatie. Niet te stoppen dus behalve door de menstruaties stop te zetten. En dat betekend de baarmoeder eruit en eventueel zelfs de eierstokken.

Nu hoop ik natuurlijk dat ik de eerste vorm heb en helaas is de enige manier om dáár achter te komen (je voelt de bui al hangen) ervaringsgewijs...

Dus. Dat was dat. Voor nu mogen wij ons richten op niet het oefenen maar het 'echie' ;)

Geen opmerkingen: