dinsdag 31 mei 2011

Even wat uitgebreider dan.

Ik zit momenteel gewoon niet lekker in mijn vel.
Sinds april dit jaar ben ik weer mijn vrouwelijke zelf wat wil zeggen dat ik dus weer ongesteld wordt en alles dr op en dr an.
Dus ook een fikse portie PMS, vooral die hoofdletters.
Op sommige dagen voel ik mij hetzelfde als tijdens de overgang en dan heb ik echt een hekel aan mijzelf!
En het is de afgelopen drie maanden alleen maar erger geworden.
Ik voel me de eerste week van de cyclus natuurlijk gewoon niet zo lekker door de menstruatie en meestal doe ik dan ook 2 dagen amper wat, ook door de pijn die met pijnstillers wel gewoon weg is.
Dan knap ik na de 2 dagen weer wat op en voel ik mij steeds beter met als top natuurlijk! de dagen van de ovulatie en dan zakt het weer fiks af vooral emotioneel gezien.
Dus eigenlijk zie ik elke maand uit naar die menstruatie. Aan de ene kant omdat ik wil dat die uitblijft en aan de andere kant omdat ik me dan emotioneel niet meer zo rot voel (hoewel ik als ik wél ongesteld wordt dus ook een pesthumeur kan ontwikkelen).
Het leven zit moeilijk in elkaar. En om de boel wat op te leuken heb ik dus vanaf de ovulatie elke dag vage pijn die in vlagen komt en steken in en om mijn litteken. Logisch want daar zit de baarmoeder en de eierstokken. Maar ook mijn litteken trekt en doet.
Vanavond lekker met chocolademousse op de bank gezeten en een hittepit op mijn buik.
En straks maar weer een paracetamolletje en in bed..
Dikke knuffel van Freddy en de komende paar uur even in dromenland verkeren waar het meestal rooskleuriger is dan overdag...

1 opmerking:

de Ruijter zei

Meid er is best wel wat te vinden tegen PMS hoor. En anders aan de die man die loog vragen. Toi, toi, toi, laat je niet knechten!
xxx mamma