zondag 10 juli 2011

Geen shampoo

Nou dat zegt alles al toch?
Ik zal het toch maar uitleggen.
Een tijdje geleden heb ik via Yunomi een shampoo-pakket van Dove gekregen. Gespaard met punten die je op de website van Yunomi kan verdienen.
Ik ben enthousiast geworden want mijn haar werd zacht en pluisde minder. Dat was na 1 week. Maar na 3 weken ging het weer pluizen en begon mijn hoofdhuid te jeuken.
Begin afgelopen week was de shampoo op en ging ik weer over op de oude shampoo en werd mijn haar vet.
Na wat nadenken is dat eigenlijk wel logisch. Blijkbaar heeft mijn hoofd veel meer vet aangemaakt om de shampoo aan te kunnen. Geeft weer aan hoe agressief een shampoo dus is.
Na wat googelen kwam ik op een Engelse blog waar gesproken werd over een hoofdhuid die afkickt van shampoo. En zo voelde dit voor mijn hoofdhuid ook. Vervolgens kwam ik op een site die aangaf dat je haar helemaal geen shampoo nodig heeft! Natuurlijk wordt je haar dan eerst heel vet, wat zoals ik al uitlegde logisch is. Maar na een periode van 2 tot 4 weken moet je zeker verbetering zien.
Er zijn er die hun haar 1 of 2 keer per week wassen met bakpoeder en appelazijn. Maar in principe zou elke dag goed borstelen en afspoelen met water genoeg moeten zijn om je haar schoon te maken.
Dus, ik besloot om te beginnen met mijn haar elke 2 dagen te wassen om zo langzaamaan aan het idee te wennen en dat langzaam af te bouwen. Ook omdat ik het een beetje zonde vind om de shampoo die ik nog heb zomaar weg te gooien (je bent een Hollander of niet he).
Ik merk nu al dat als ik mijn haar elke avond lang borstel het zachter voelt en minder pluist. Waarschijnlijk omdat je het vuil eruit borstelt en het natuurlijk vet over het haar verspreid. Normaal was je dat eraf zodat het niet bij het einde van je lange manen komt. Logisch toch?

Geen opmerkingen: