donderdag 7 juli 2011

Zachte handen..

Ik ben er al een flinke tijd naar op zoek.
Ik heb helaas de genen van mijn moeder in dit geval en binnen no time droge, schilferige handen en soms zelfs tot bloedens toe ivm piepkleine sneetjes.
Ik was al niet meer af, schoonmaken doe ik al jaren zonder schoonmaakmiddel en met een vochtige doek en handschoenen.
En ga zo maar door.
Maar ja, een mens moet ook gewoon douchen, handen wassen etc. Dus water komt er toch een keer op die handen en binnen no time springen de vellen er af.

Al tijden op zoek naar een crèmetje oid wat mij helpt maar verder dan vaseline ben ik niet gekomen want het meeste helpt niet of bevat een of andere parfum wat op alcohol basis is, nou alcohol in een wondje doet zeer!

Nu zat ik een beetje op het internet te rommelen. En kwam ik dit recept tegen.
Maak je handen nat.
Doe er een scheut olijfolie op.
Een theelepeltje zout.
En scrubben maar.
Dan afspoelen met water.
Je handen masseren met de olie die op je handen is achtergebleven.
Je houd er zachte handen aan over!
En ze zien er direct niet meer droog uit en dat was 5 min geleden nog wel het geval hoor!
Als je dit 2 keer per dag doet in het begin zou het je handen moeten herstellen daarna hoeft het nog maar 1 keer per dag.
Vergeet bij het masseren niet je nagelriemen!

Geen opmerkingen: