maandag 15 augustus 2011

Vandaag bij de Gyn geweest

Ja het was nog geen tijd voor de jaarlijkse check-up maar ik had toch een vraag.
En omdat mijn 'eigen' gyn erg druk is kon ik voor de verhuizing alleen bij een ander terecht.
Ik ben er heen geweest en heb mijn vraagstuk bij hem neergelegd. Dat ik een korte cyclus heb (24 dagen) en dat zwanger worden dan lastig is omdat ik ovulatie heb tijdens of direct na mijn menstruatie.
Ik wilde voorstellen om iets van cyclokuur oid te nemen.
Maar hij dacht daar anders over. Hij wilde mijn AMH laten bepalen. Want zo'n korte cyclus komt meestal voor als je aan het einde van je vruchtbare jaren zit. Fijn om te horen. Gelukkig vond hij mij daar te jong voor daarom moest de waarde ook bepaald worden. Het hormoon AMH is een maat voor de follikelreserve waaruit eicellen ontstaan. Simpel gezegd zegt het dus of ik nog wel vruchtbaar ben.
Nu lijkt het mij stug dat het vorig jaar nog goed was en nu niet meer, maar je weet maar nooit natuurlijk he.
In ieder geval, de uitslag laat 3 weken op zich wachten. En omdat mijn 'eigen' gyn ook dan druk is wordt ik pas 19 september door hem teruggebeld. Maar ach, wij zijn straks ook 3 weken bezig met verbouwen dus druk genoeg.
In ieder geval, duimen/liever bidden jullie mee?