zondag 22 april 2012

Joke blogt

Zo heet mijn blog dan, maar er wordt amper wat geplaatst en dan is deze titel ook een beetje overdreven. Eens kijken of ik daar wat verandering in kan brengen. Ik kan natuurlijk elke dag gaan wauwelen over wat ik beleef enzo. En misschien zijn er mensen die dat interessant vinden om te lezen, ik hoor tenminste dat er genoeg mensen zijn die daarmee verdienen. Als ik maar half zo interessant was he... Maar ik kan er ook wat meer inhoud aan geven natuurlijk. Of diepgang, als je dat woord liever gebruikt. Vandaag is het zondag. Dus ben ik 2 keer naar de kerk geweest. Dat klinkt als best wel standaard en dat is het ook en eigenlijk is dat gevoel van gewoonte natuurlijk helemaal niet goed. Soms kijk ik meer uit naar de reis ernaartoe en naar huis omdat ik dan kan lezen of haken in de auto. We moeten tenslotte een drie kwartier in de auto zitten. Maar vanmiddag ging de preek over zondag 44. Niet dat ik het daarover wilde hebben. Maar de volgende zondag is 45 en dat is meteen het begin van een nieuw hoofdstuk in de Heidelbergse Catechismus. Daar wordt dan volgende Zondag over gepreekt. En ik bedacht me dat aangezien we nu toch aan een nieuw hoofdstuk beginnen ik wel mee kan doen in de voorbereiding. Ik wil al een tijdje meer Bijbeltijd in mijn drukke rooster inpassen. Niet dat ik veel doe, ik probeer te doen alsof ik wat doe. En dus is dat inpassen niet zo moeilijk maar het doen des te moeilijker. Een extra stimulans als je dus mee kan liften op een begin van een nieuw hoofdstuk. Ik heb hier in de boekenkast een serie staan die de Catechismus behandeld dus dat is wel een goeie hulp erbij. Dus ik bedacht me dat als ik elke dag nu een Bijbeltekst lees die aangehaald wordt in de betreffende zondag dat ik me op die manier kon voorbereiden op de preek van aankomende Zondag. En wellicht onthoud ik die zondagen net zoals de bedoeling was tijdens de Catechesatie.... Genoeg bla bla. Ik hoop dat ik duidelijk was. En ik hoop dat ik op deze manier weer een beetje meer Bijbeltijd kan inpassen. Want achteraf gezien mis ik dat al een tijdje. Dom toch?

Geen opmerkingen: