donderdag 9 augustus 2012

Vervolg van dieet

Afgelopen maandag had ik mij gewogen en gemeten. 70 kg en een taille van 88 cm. Nu riep ik toen al dat ik het liefste terug wil naar mijn metingen van voor de zwangerschap en dat is dus al 5 jaar geleden! Toen was het 65 kg en 80 cm. Maar dat ga ik waarschijnlijk niet halen als ik door blijf gaan met hardlopen, want spieren wegen tenslotte meer dan vetweefsel. Maar vanmorgen gewogen en gemeten: 68,6 kg en een taille van 84 cm. En dan ben ik ook nog ongesteld geworden wat normaal resulteert in meer gewicht en omvang. Niet veel verschil vergeleken het verschil van mijn moeder maar ik ben dus al op de helft en zij niet ;) Nu heb ik deze week dus geen km hardgelopen ik heb alleen elke dag buikspieroefeningen gedaan. En dat in combinatie met het sapdieet zal wel wat geholpen hebben. Nu heb ik mijn dieet van voor het sappen aangepast. We gaan niet meer door met fulltime sappen. Smorgens een fruitjuice tussendoor een rijstwafel met pindakaas smiddags groente zoals ik het gewend was: als salade of geroerbakt oid tussendoor fruit en 'savonds avondeten met groente en vlees. Eens kijken of dat me nog dichter bij het gewenste resultaat brengt, en anders maar niet. Ik wil in elk geval mijn buik wat strakker krijgen en dat lukt zo al aardig!

dinsdag 7 augustus 2012

Joke sapt

Jaja, net als mijn moeder ben ik ook aan het sappen. (haar blog staat in de lijst met blogs die ik volg) Ik volg al een hele tijd een gezonder dieet en voel me daar stukken beter bij, maar wilde nu een stapje verder. Ok ík hoef niks af te vallen. Die laatste 5 kilo's zou ik wel fijn vinden maar is optioneel. Ik begon dus met betere vezels te eten. Geen fijn volkoren of tarwebrood meer maar grof/donker volkoren. Minder koekjes, en vooral GEEN SUIKER. Ok dat laatste is in sommige gevallen wel wat lastig, maar geen snoepjes, maximaal 1 glas limonade per dag en verder kruidenthee en water (dat was ik al gewend). Veel meer groente eten. Uiteindelijk zag mijn dag er zo uit: 'smorgens een bakje yoghurt met een handje cruesli of muesli. Liefst zonder rozijnen en al helemaal zonder suiker. Ik deed er dan nog een schepje vitC poeder bij. Een kopje groene thee erbij. Tussendoor groene thee en water en 1 koekje. Liefst natuurlijk een kaakje oid. 'smiddags een bord vol groente. Als rauwe salade of geroerbakt. Meestal met een appel erdoor voor de smaak. 1 grofvolkoren boterham met pindakaas. Dit heeft namelijk geen toegevoegde suikers en vind ik toch nog heel lekker. Een beker geitenmelk en een beker thee. Tussendoor een bakje yoghurt met fruit en vitC poeder en thee en water. 'savonds gewoon avondeten maar minder aardappels en meer groente. In de avond nog een bakje nootjes, of een handje zoute chips, warme anijsmelk, thee en 1 glas limonade. Zodra ik hier vanaf week voelde ik mij slomer en minder geconcentreerd. Dus na een weekend met bijvoorbeeld taart of ander brood moest ik het maandag bezuren. Daar komt dat maandag gevoel vandaan! Ik ben er ook bij gaan hardlopen, 3 keer in de week. En hoewel ik in het begin echt een dag moest bijkomen mis ik de bewing nu ook op de dagen dat ik niet hardloop. Maar toen kwam ik via internet op deze site: http://www.fatsickandnearlydead.com/ Het gaat over een man die 60 dagen alleen maar groente en fruit gedronken heeft. En later alleen maar groente en fruit ging eten toegevoegd met noten en zaden. Hij is er niet alleen flink mee afgevallen maar heeft ook een heleboel medicijnen vaarwel kunnen zeggen. Dat leek mij ook wel wat. Al die afvalstoffen uit mijn lijf en mij helemaal gezond gaan voelen. En daar zijn we nu mee bezig. We zijn nu aan het einde van dag 2. De sappen zijn soms te smerig voor woorden maar we gaan nu ipv een van de plans van de site, eigen sappen samen stellen. Ik heb vandaag 2 keer écht trek gehad en dat was beide keren toen het sap tijd was. Het enige nadeel van dit sappen is dat brood gewoon goedkoper is dan groente en fruit... dus het zal zeker in de papieren lopen. Nu die groentetuin dus maar eens goed onder handen nemen.